Thursday, June 24, 2010

rahsia hati kerana terluka


saya kadang-kadang suka juga layan cerita cinta. orang kata love story. melayu kita suka sangat create love story kan. ada yang ok and ada yang kurang ok. ada satu drama melayu yang pernah ditayangkan di asto prima. i like it. tajuknya rahsia hati. dilakonkan oleh rita rudaini dan aaron aziz. ok sesuai sangat.

drama ini bercerita mengenai sepasang kekasih yang terpaksa berpisah kerana disebabkan kehendak si jejaka yang mempunyai rahsia hati dan tidak diketahui oleh si gadis. sori. ending story saya tidak pasti macam mana. saya tengok di dalam you tube hanya beberapa episod.

wah. semangat nampak. hehe. sori lagi. saya tidak ada astro di rumah. dan mungkin tidak akan ada sampai bila-bila. abah tidak suka anak-anak dia asyik menghadap tv sokmo. kami tidak diajar untuk sayang akan cerita-cerita di dalam tv itu. abah kata nanti boleh jadi lagha. betul juga kata abah kan.

op. sori kali ketiga. saya tidak mahu bercinta. saya mahu kahwin terus.




beratnya rasa hati nak melangkah pergi.
tetapi apakan daya aku terpaksa.
buat kali terakhir inginku mengucapkan
semoga dirimu berbahagia selalu.
tentang diriku ini terserah padamu tuhan menentukan
.
tak perlu kau bertanya ke mana ku pergi
.
pandailah aku menjaga diriku ini
.
sekali ku melangkah oh biarlah ku teruskan
.
perjalanan ini walaupun sendirian.

hanya tuhan yang tahu duka lara
hidupku ini tak terkata.
aduhai sayang
ku masih teringat bicaramu yang terakhir.
pedihnya hingga menikam kalbu
.
bisanya.

selamat tinggal sayangku.

selamat tinggal kasihku.

aku terpaksa pergi dahulu.

kerana terluka hati ini.

kiranya tempias membasahi jendelamu
.
itulah air mata yang jatuh di pipiku.
kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu.
oh itulah hidupku yang menyebut namamu.

setelah kian lama tak jumpa

- katanya lagu kerana terluka ini dinyanyikan oleh nurul 1995 -

0 komen sahaja:

Post a Comment