Monday, July 5, 2010

tautan hati pemilik cintaku.


ini ada dua karya sahibah fatimah syarha mohd noordin. sengaja saya bercerita mengenai satu novel dan satu bingkisan ilmiah yang sudah lama diterbitkan ini. iye lah, hati kita suka sangat ingin berubah kan. setiap detik, setiap saat, setiap minit dan juga setiap hari pasti akan ada sesuatu yang kita inginkan.

karya pertama adalah bingkisan hati yang diberi nama pemilik cintaku. kak syarha menghasilkan bingkisan qani'ah buat suaminya ini dan ingin berkongsi dengan anda semua. ha. jom kita selami apa dia tip-tip penting untuk memenangi hati pasangan dan juga bakal pasangan anda, ok


Buat adik-adik remaja yang baru mahu mengenali cinta - ketahuilah bingkisan ini ingin membenihkan sebuah impian padamu agar memelihara kesucian cinta yang kerap teruji di alam remaja. dengarilah pesananku, cintailah Allah s.w.t nescaya cinta pasangan soleh turut kau miliki.

Buat bakal-bakal pengantin baru - ketahuilah bingkisan ini ingin memberikan gambaran kepadamu tentang hari-hari awal pernikahan supaya kau lebih bersedia membuat persiapan.

Buat pengantin baru - ketahuilah bingkisan ini ingin membuktikan padamu bahawa kebahagiaan itu bermula apabila kau menjaga keberkatan pertunanganmu.

Buat para suami - ketahuilah bingkisan ini menyingkap tip untuk memenangi hati isterimu.

Buat para isteri - ketahuilah bingkisan ini akan memotivasikan suamimu untuk lebih kreatif dalam membahagiakanmu dan mencuit kebijaksanaanmu untuk membahagiakannya.

Buat para ibu-bapa - ketahuilah bingkisan ini berguna untuk menyemarakkan cintamu di alam rumah tangga dan berguna untuk anak-anakmu membina paradigma baru agar tidak tertipu mengejar cinta sebelum berkahwin.

karya kedua merupakan novel ilmiah terbitan telaga biru yang bertajuk tautan hati. novel ini telah mendapat pengiktirafan novelis sayembara novel remaja jubli emas DBP 2006. wah hebat sekali kak syarha ini. semoga bermanfaat buat anda juga yeh.


Puas ku rayu, puas ku seru,
Jawapanmu tetap yang dulu.
Oh sukarnya mengajakmu!
Namun, kasihku padamu cukup padu.
Lantaran itu,
Aku kan terus menyerumu,
Pada Yang Satu.
Ku genggam kukuh suatu azimat.
"Kita hanya penyeru, bukan penghukum."
Ya Allah, ku harap bantuan-Mu mengiringiku.
Seru dan terus menyeru,
Itu tugas Rasul-Mu.
Akan ku teruskan semampuku.
Hingga ke hujung waktu.

jika mahu output hati yang kekal abadi, saya syorkan anda baca kedua-dua bahan bacaan kak syarha ini. ok insyAllah dijamin akan beres segala persoalan hati anda itu. hehe

0 komen sahaja:

Post a Comment