Sunday, January 10, 2010

Susah ke camtue.

Ada orang selalu cakap,

"Kalau kita buat baik kat orang lain (yakni kawan2 kita atau sesiapa sahaja lah yang berkenaan), pasti kita akan dibalas baik jugak kan."

Tapi apa yang chah lihat dah terbalik pulak dah

Kenapa susah sangat nak buat baik kat kawan kita sendiri. Ataupun kita boleh show kebaikan kita pada "kawan yang paling rapat sahaja". Atau kita hanya akan buat baik (pentingdiri) pada "Yang satu GENG sahaja ke"....Ada ke hukum begitu ehhh

Iitu realiti yang saya nampak. Bukan ke Allah s.w.t ada menyebut "Berbuat Baik Laa sesama Islam...". Sekarang dah terbalik - Kadang2 Nak share ilmu pun susah.Nak share something information yang kita tahu and orang lain perlu tahu pun susah..Oiii, what happen, kita yang beria2 kena tanya pulak op. Kongsi2 laa ilmu yang kita ada. InsyaA, tak rugi orang yang suka berkongsi ilmu nie...

Tapi orang yang kedekut ilmu (bahasa mudahnya susah berkongsi ilmu) lama2 tak berkesan jugak ilmu yang masing2 dapat kan.

Kenapa perlu wujud diskriminasi di antara Geng2 yang ada walhah di tempat kita berada sekarang..Yang ini kita kena fikir bersama.

P/s : Ada juga bila kita tanya, ia buat tak tahu apa2. Sedangkan kita dah tahu kenyataannya. Aik, apa kes?

0 komen sahaja:

Post a Comment