Tuesday, October 20, 2009

Perkataan Maut datang tak mengira waktu, usia dan jarak.Beringatlah

Pertama kalinya.

Kematian datang menjemput bila2 masa tanpa kita sengaja tak nak sedari.

Apa korang nak jawab bila malaikat datang nak mencabut nyawa kita?
Aku pun terketar2 lutut nak jawab.Sebab Aku sedar diri ini hanya insan biasa

Baru sahaja mendapat berita.Hanya ucapan "Innalillahi rajiun" yang dapat saya ungkapkan.Takziah untuk ama-chan kerana baru sahaja kehilangan ayahanda tercinta.Bersabarlah..Dugaan tidak mengenal masa untuk datang menguji kita.Pertahankan iman di dada sudah cukup.Berdoa banyak2 minta hati dikuatkan.


Kita pun sebagai hambaNYA kena bersiap sedia dari sekarang.Sudah2 laa buat jahat kat orang.Stop laa hasad dengki dengan kawan2.Janganla cari pasal duk mengumpat dan mengata lebih2 kat kawan2 sendiri.Kadang2 manusia suka buat cerita kat belakang.Tapi bila berhadapan buat muka baik op...iye tak? Tak payah cakap laa "dia tue kawan baik sangat2 ngan aku", takkan sanggup buat khianat.Walhah mulut masing2 siapa yang tahu.Kalau Tuhan tanya, camne nak jawab yeee? Baik kita hisab diri kita dahulu..muhasabah banyak2 kan.Eventhough Chah sendiri memang banyak buat silap.Langgar hukum Tuhan pun ada selalu.Tapi tiap kali buat silap, mesti Chah tenung diri.
Ya Allah, apa aku dah buat nie?

"Ooo..chewahh...Nothing to say daa, Sistem Kedai Dobi Mesra Sokmo is waiting for me, nak present dah 26 hb Oktober 2009 nih, oohhh..En.Sadam jangan pilih kasih nanti yee"

SAKARATUL MAUT!! Terngiang2 kata-kata ini dari Ustaz Abdullah Khairi.

0 komen sahaja:

Post a Comment