Tuesday, January 17, 2012

TEStex


Cakap pasal praktikal ataupun latihan industri ini -

actually pada awalnya agak pening nak fikir kat manala tempat nak apply, camna caranya, bila boleh dapat result and so on. starting on october month agi, saya dan kawan-kawan sekelas duk sibuk handle untuk praktikal masing-masing. saya sendiri, at first takmau fikir serabut. saya passed aja kat my friend, ummi suh masukkan sekali nama saya dalam application letter faculty. tapi resume sendiri buat la op. takkan mahu amik orang punya pulak op. hihiii...

then - kitorang
apply di company TEStex Kawasan Perindustrian Jakar 3, EPIC Kawasan Perindustrian Teluk Kalong dan iPerintis Kerteh. ada lagi tambahan, saya sendiri personally apply juga di kerajaan sector: iaitu di TATI dan UPMN, Pejabat SUK Wisma Negeri. nak dijadikan rezeki saya, alhamdulillah ke-limalima application saya di atas telah diterima, eventhough ramai kawan saya takdapat pun di tempat sama dengan saya tue. bila dapat result tue, timbul rasa bersalah sangat-sangat sebab kesian kat mereka yang tak dapat mana-mana pun. aduushh..maaf la, saya tak tahu kenapa company berebut nak pilih saya je ;/

sebelum
apply, saya blur. tapi bila dah dapat banyak tempat, pening kepala pula nak accept yang mana satu. saya buat istikharah nak dapatkan pilihan terbaik. selagi saya tak dapat guideline, kawan saya sibuk duk tanya nakgi yang mana satu nie. so..biasanya saya cakap tak tahu lagi yang mana nak accept. akhirnya saya decide join company swasta sebab ada elaun yang boleh tahan cukup makan, and tempat yang dekat dengan rumah aje la.



finally, saya accept ke TEStex (M). saya ajak sekali athirah dengan saila praktikal dengan saya. goood..diorang ok saja. sebab memang diorang takdapat tempat praktikal pun lagi. dan insyA kami akan jadi team mates again time praktikal nanti.

i hope that everything will be ok and insyA God with us.

1 komen sahaja:

  1. salam, bleh mntak email utk cmpny tu. sy sem dpn nk prktkl jgk. nk try apply dlu. tq

    ReplyDelete