Wednesday, March 24, 2010

Sayang, Cinta, Suka terlalu kompleks.


Ungkapan Sayang, Cinta, Suka tue apa sebenarnya? Sama ke tak sama?

Boleh ke kalau kita suka kat orang lain. Sayang kan yang lain. Cinta pun kat yang lain juga..aiik tamaknyerrr die tue


Ada satu kisah. Si A suka kan seseorang. tapi dalam masa yang sama, si A nie dah ada teman istimewa. dan si A nie juga konfius nak meneruskan hubungannya atau tidak. Ada laa masalah yang tidak dapat ditafsirkan. (Ini kisah benar). A'ah...camana tue. Biarlaa rahsia

Sekejap jeh lepas tue, si A nie pasrah jeh laaa..dan hanya berserah pada jodoh ditentukan-Nya. Dalam masa sama
nak juga berharap tapi tak nak berusaha. Iyee, memang Perasaan kita masa remaja ini tidak boleh dipaksa terlalu mendalam. Lebih baik mengikut sunnah daripada kita memandai jeh menetapkan sendiri apa yang patut dan tidak patut. Buat apa susah2 nak mengorat sini sana kan...meletihkan, membazir masa. Pastinya melalaikan juga. Kalau orang tue buat biasa je, kita layan biasa je. Nak tengok sekali-sekala takpe kot. tapi haramla hukumnya. hehe

Yang betulnya,

"Jangan mengungkapkan perkataan Sayang, Cinta dan Suka itu sesuka hati di kala kita sendiri belum pasti akan bersama dengannya. Di saat kita sudah betul2 bersedia untuk berkasih-sayang, Ok..proceed saja laa."

Kan melepas susah nanti

Bercinta selepas kahwin mungkin menjanjikan seribu lagi kemanisan dalam nikmat berumah tangga kan. Bercinta sebelum kahwin kadang2 ada juga pahitnya. Bukan kata tak boleh, Boleh....tapi berpada-pada lah.

Jadi, checking la diri kita. Duhai hati, bertanyala kepada hati kita, apa yang kita nak sebenarnya. Apakah yang terbaik atau tercorot? Atau kita tak nak apa-apa dah?

Saya sendiri pun kena berpada-pada selalu. Jangan mengada sangat yerr, Echah sayang

2 komen sahaja:

  1. er..sha..baik bagi credit mana dapat gmbar kat atas ni sebab ni hak cipta terpelihara kot..kalu x, ni da dikira mlanggar etika blogger , palgiat kot huhu just nasihat ;)

    ReplyDelete
  2. nak tukar gambar lain nie, iqa..internet slow

    ReplyDelete